教育プログラムの内部質保証に寄与する教学IRとは : 学習の視点を中心に
大学論集 50 号
209-221 頁
2018-03 発行
アクセス数 : 1123 件
ダウンロード数 : 1063 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/45675
ファイル情報(添付) |
DaigakuRonshu_50_209.pdf
607 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教育プログラムの内部質保証に寄与する教学IRとは : 学習の視点を中心に
|
タイトル ( eng ) |
I Institutional Research for Internal Quality Assurance on Educational Program from the Standpoint of Educational Research
|
作成者 |
森 朋子
紺田 広明
|
収録物名 |
大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education
|
号 | 50 |
開始ページ | 209 |
終了ページ | 221 |
収録物識別子 |
[PISSN] 0302-0142
[NCID] AN00136225
|
抄録 |
On the occasion of the third cycle of the institutional certified evaluation and accreditation, this research examines internal quality assurance for improving educational study with properly selected evaluation objectives and focuses on internal quality assurance in the educational program or curriculum for undergraduate students rather than systematic quality assurance of the entire university.
The study concludes with five features suitable for institutional research (IR): 1) strengthening the evaluation function of the educational program; 2) consistently assessing the qualities and abilities as a school corporation; 3) advanced evaluation making full use of expertise in statistical analysis; 4) developing systems to support the students own identity; and 5) collaboration between faculty and teachers across departments. As an IR project, the study also demonstrates in reviewing and improving the curriculum through the decision tree analysis, collaboration with faculty and the education development support center. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学高等教育研究開発センター
|
発行日 | 2018-03 |
権利情報 |
Copyright (c) 2018 by Author
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0302-0142
[NCID] AN00136225
|