既習の科学的知識を活用させる探究的授業実践 : 「化学変化と電池」における展開例

中学教育 : 研究紀要 Volume 49 Page 25-30 published_at 2018-03-31
アクセス数 : 996
ダウンロード数 : 311

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 10
File
JourJrhighEdu_49_25.pdf 708 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
既習の科学的知識を活用させる探究的授業実践 : 「化学変化と電池」における展開例
Title ( eng )
Inquiry-Based learning to make use of already learned scientific knowledge: the case example of chemical reactions and electrical cell
Creator
Tatsuoka Tomoyuki
Ochi Takuya
Source Title
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
Volume 49
Start Page 25
End Page 30
Journal Identifire
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学附属東雲中学校
Date of Issued 2018-03-31
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623