既習の科学的知識を活用させる探究的授業実践 : 「化学変化と電池」における展開例
中学教育 : 研究紀要 Volume 49
Page 25-30
published_at 2018-03-31
アクセス数 : 996 件
ダウンロード数 : 311 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 10 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/45259
File |
JourJrhighEdu_49_25.pdf
708 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
既習の科学的知識を活用させる探究的授業実践 : 「化学変化と電池」における展開例
|
Title ( eng ) |
Inquiry-Based learning to make use of already learned scientific knowledge: the case example of chemical reactions and electrical cell
|
Creator |
Tatsuoka Tomoyuki
Ochi Takuya
|
Source Title |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
Volume | 49 |
Start Page | 25 |
End Page | 30 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学附属東雲中学校
|
Date of Issued | 2018-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623
|