Proliferating English-Medium Schools in Bangladesh and Their Educational Significance Among the “Clientele”

国際協力研究誌 23 巻 1・2 号 1-13 頁 2017-03-01 発行
アクセス数 : 1091
ダウンロード数 : 2143

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
JIDC_23-1_1.pdf 345 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Proliferating English-Medium Schools in Bangladesh and Their Educational Significance Among the “Clientele”
作成者
Mousumi Manjuma Akhtar
収録物名
国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation
23
1・2
開始ページ 1
終了ページ 13
抄録
This paper investigates clientele’s perception of choosing English-medium schools in Dhaka, Bangladesh. It surveys students, parents, teachers, and principals from both English and Bengali-medium schools. The clientele of these schools has cognizance of international examinations and inextricably associate themselves with the international community as it gives them diverse opportunities and upward mobility. The findings highlight English-medium schools as a launching pad to go abroad. It is also clear that English-medium schools in Bangladesh are only available to the elite, unlike many other developing countries where even the poor can ‘buy’ English-medium education through ‘low-fee English-medium schools.’
著者キーワード
English-medium schools
International education
School choice
Clientele
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院国際協力研究科
発行日 2017-03-01
権利情報
Copyright (c) 2017 Graduate School for International Development and Cooperation Hiroshima University. 本紀要の一部・全部を問わず、著作権者(広島大学大学院国際協力研究科)の文章による許諾なしに複写・翻訳することを禁じます。
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-0903
[NCID] AN10482914