教員養成のための「経済学」の構築 : 寡占市場編 <教師教育・教員養成>
学校教育実践学研究 21 巻
109-113 頁
2015-03-20 発行
アクセス数 : 1013 件
ダウンロード数 : 805 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/37520
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_21_109.pdf
644 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教員養成のための「経済学」の構築 : 寡占市場編 <教師教育・教員養成>
|
タイトル ( eng ) |
The Construction of Economics for Education Training Courses About Oligopoly
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 21 |
開始ページ | 109 |
終了ページ | 113 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
A Purpose of this paper is to suggest a necessity of construction of economic education for teachers training courses. The acquisition of the teachers’ licenses of social studies in junior high school and civics in high school is possibility to study only one course on economics in current law. To train high quality teachers, this paper emphasizes a teaching method to make understanding on the oligopoly as the market failure.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2015-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|