『ブラウンシュヴァイク雑誌』にみるドイツ啓蒙の具体像(1) <研究論文 : 学習開発学の今>
学習開発学研究 8 号
89-96 頁
2015-03-16 発行
アクセス数 : 1008 件
ダウンロード数 : 587 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/36766
ファイル情報(添付) |
JEducSci_8_89.pdf
830 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
『ブラウンシュヴァイク雑誌』にみるドイツ啓蒙の具体像(1) <研究論文 : 学習開発学の今>
|
タイトル ( eng ) |
Reification of the German Enlightenment by Focusing on Braunschweigisches Journal (1) <Research Article>
|
作成者 | |
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 8 |
開始ページ | 89 |
終了ページ | 96 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
This paper examines the purpose of the publication Braunschweigisches Journal in the context of comments provided by one of its editors, J.H. Campe, and one of its critics, C. Garve. These comments point to a contradiction with the German Enlightenment, whereby the supposed equality of all individuals was dismantled by a hidden hierarchy of editors, writers, submissive readers, and slaves to modish trends. Accordingly, this paper examines the relationship between theory and practice in the German Enlightenment as representing essentially the border between self-enlightenment and self-criticism.
|
著者キーワード |
Philanthropinism
German Enlightenment
Enlightenmental Journal
汎愛派
ドイツ啓蒙主義
啓蒙雑誌
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2015-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|