Setting Priorities across Levels of Education in Developing Countries
国際教育協力論集 2 巻 2 号
119-142 頁
1999-10-01 発行
アクセス数 : 852 件
ダウンロード数 : 93 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/34122
ファイル情報(添付) |
JICE_2-2_119.pdf
75.4 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Setting Priorities across Levels of Education in Developing Countries
|
作成者 |
Kuroda Kazuo
|
収録物名 |
国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education
|
巻 | 2 |
号 | 2 |
開始ページ | 119 |
終了ページ | 142 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
|
抄録 |
Education is a key to the economic development of nations. This research investigates the effects of education on economic development using cross-national statistical analyses of developing nations. It focuses on the impacts on economic growth of differences in levels of education (primary, secondary and higher). The statistical analysis showed that length of schooling has a significant impact on economic growth. Several patterns of the relationship are observed in the analysis. Generally, while the regression coefficient of higher education is greater than those of lower levels of education, the statistical significance shows the opposite.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育開発国際協力研究センター
|
発行日 | 1999-10-01 |
権利情報 |
Copyright (c) 1999 「国際教育協力論集」編集委員会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1344-2996
[NCID] AA11281847
|
備考 | ページ番号は冊子体による。 |