非侵害的関係改善群に見られる被サポート感とスキル,および所属学級全体のスキルの変化

アクセス数 : 1280
ダウンロード数 : 685

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
非侵害的関係改善群に見られる被サポート感とスキル,および所属学級全体のスキルの変化
タイトル ( eng )
The Changes in Feeling of Being Supported, Skills, and Skills in Their Classes of Victimized Relationship-Improved Group
作成者
中村 孝
枝廣 和憲
杉本 奈月
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
61
開始ページ 213
終了ページ 218
抄録
The Purpose of the present study was to examine which scale appears the difference between those who victimized-Relationship improved and those who not, in aspect of teachers' support, friends' support, and pro-social mood in the class. Participants in this study, 1165 Elementary pupils and Junior High School Students completed ASSESS; Adaptation Scale for School Environments on Six Spheres.

The present results suggest that teachers' support and friends' support Improved Victimized Relationship, in Elementary school. Further study must be needed to scale more specific skills in a class. Also, this article is focusing on the factor of Improving Victimized Relationship, but in the future, another level of study in aspect of Preventative and Developmental and its way to evaluation must be considered.
著者キーワード
victimized relationship
support
bullying
classroom
skill
非侵害的関係
サポート
いじめ
学級
スキル
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2012-12-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554