教師の生徒指導に関する力量形成への示唆 : 香港の教育局・大学・学校現場視察から

学校教育実践学研究 18 巻 171-177 頁 2012-03-20 発行
アクセス数 : 1193
ダウンロード数 : 174

今月のアクセス数 : 16
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_18_171.pdf 1.02 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
教師の生徒指導に関する力量形成への示唆 : 香港の教育局・大学・学校現場視察から
タイトル ( eng )
An Indication to Teachers' Professional Development in School Guidance From inspection in Hong Kong
作成者
中村 孝
山崎 茜
長江 綾子
枝廣 和憲
山田 洋平
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
18
開始ページ 171
終了ページ 177
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of this paper is to report the findings of school inspections that focused on Tachers' Professional Development in School Counseling and Guidance in Hong Kong. We visited Education Bureau, 2 universities, and 3 schools and found that there is a well-organized relationships between Education bureau, universities, NGO, and schools. In addition, we learnt 1) the importance of systematic organized goal setting 2) possibility of collaboration between Education Bureau and University and 3) support system and methods for teachers.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2012-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493