ESDの観点からみたドイツ地理教育スタンダードの分析
学校教育実践学研究 18 巻
75-86 頁
2012-03-20 発行
アクセス数 : 1239 件
ダウンロード数 : 1715 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/32591
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_18_75.pdf
913 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
ESDの観点からみたドイツ地理教育スタンダードの分析
|
タイトル ( eng ) |
the Analysis of Geographical Standards in Germany in terms of Education for Sustainable Development(ESD)
|
作成者 |
阪上 弘彬
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 18 |
開始ページ | 75 |
終了ページ | 86 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The purpose of this paper is to clarify elements of ESD (Education for Sustainable development) in the geographical competences of "Educational standards in Geography for the Intermediate School Certificate".
In Germany, there was a motion which created the subject standard at the state level in recent years. Moreover, in geography, the German Association for Geography set up the "Bildungsstandards im Fach Geographie für den Mittlernen Schulabschluss" (English ver. "Educational standards in Geography for the Intermediate School Certificate") in 2006. It can be interpreted as aiming at geographical competencies training which can contribute to ESD and which is based on ESD as a subject. Comparing "Educational standards in Geography for the Intermediate School Certificate" and "Lucerne Declaration" which showed the directivity of the ESD practice in geography, we have tried to analyze. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2012-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|