学習意欲を高める授業構成に関する研究 : 優れた小学校教師による実践の分析を通して

学校教育実践学研究 18 巻 67-74 頁 2012-03-20 発行
アクセス数 : 1328
ダウンロード数 : 610

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_18_67.pdf 787 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
学習意欲を高める授業構成に関する研究 : 優れた小学校教師による実践の分析を通して
タイトル ( eng )
A Study on the Lesson Construction for Enhancing the Learning Motivation : through Analyzing Teaching Practices by Excellent Elementary Teachers
作成者
澤口 陽彦
野村 晃弘
吉野 功祐
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
18
開始ページ 67
終了ページ 74
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The aim of this paper is to examine about the lesson construction for enhancing the learning motivation through analyzing teaching practices by excellent elementary teachers. The result of analyzing is the following three.

1) Teacher must develop the lesson plan for enhancing the learning motivation. Because, this is one of the objectives and important goal of self- learning in classroom.

2) Teacher need to prepare the instructional material and questions for enhancing the learning motivation in classroom lesson.

3) In the lesson, teacher must make the learning environment and cooperative formation and activities by children.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2012-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493