英国の学校における平和な関係作りに向けた教育
学校教育実践学研究 18 巻
47-56 頁
2012-03-20 発行
アクセス数 : 1066 件
ダウンロード数 : 151 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/32588
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_18_47.pdf
847 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
英国の学校における平和な関係作りに向けた教育
|
タイトル ( eng ) |
Education to Promote Peaceful Relationships in Schools in the UK
|
作成者 |
坂出 義子
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 18 |
開始ページ | 47 |
終了ページ | 56 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This article examines the current practice of education to promote peaceful relationships in schools in the UK, and how it responds to the issues of bullying, violence and conflict occurring in the playground and classroom. By drawing on the study of an existing project in schools in England, it investigates the principles and practice of the initiative as well as its impact, and identifies some factors which can either promote or undermine its effective and sustainable practice in schools. The project mainly aims to nurture children's social skills, self-confidence and emotional literacy, with a view to enabling them to resolve conflict in nonviolent and constructive ways. While the findings suggest its positive effects that the project has had on children, there are some challenges in implementing its practice in the context of schooling.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2012-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|