香港における生徒指導・教育相談システムに見る日本の現状と課題への展望 : 包括的ガイダンス・カウンセリングプログラムの視察から
学校教育実践学研究 Volume 18
Page 39-45
published_at 2012-03-20
アクセス数 : 1516 件
ダウンロード数 : 443 件
今月のアクセス数 : 12 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/32587
File | |
Title ( jpn ) |
香港における生徒指導・教育相談システムに見る日本の現状と課題への展望 : 包括的ガイダンス・カウンセリングプログラムの視察から
|
Title ( eng ) |
Inspection about Whole School Approach in Hong Kong
|
Creator |
Yamasaki Akane
Nakamura Takashi
Yamada Yohei
Edahiro Kazunori
Nagae Ayako
|
Source Title |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
Volume | 18 |
Start Page | 39 |
End Page | 45 |
Journal Identifire |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
Abstract |
The purpose of this paper is to report the findings of inspections that focused on whole school approach in Hong Kong. The authors visited Hong Kong Education Bureau, two universities department of education, primary school, and two secondary schools, and find that how effective to do guidance and counseling with whole school approach. In this paper, the authors suggest what is important for doing guidance and counseling with whole school approach.
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
Date of Issued | 2012-03-20 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|