小学生の理科学習に及ぼす概念地図作成の効果
学校教育実践学研究 18 巻
11-15 頁
2012-03-20 発行
アクセス数 : 1334 件
ダウンロード数 : 320 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/32583
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_18_11.pdf
1020 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
小学生の理科学習に及ぼす概念地図作成の効果
|
タイトル ( eng ) |
THE EFFECT OF CONCEPT MAPPING ON CONCEPT LEARNING IN SCIENCE
|
作成者 |
今永 久美子
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 18 |
開始ページ | 11 |
終了ページ | 15 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
An experiment was conducted to investigate the effects of concept map completion tasks on concept learning in the primary schoolchildren. The participants were to insert some of the suitable concepts (concept group) or link labeles (link label group) or both of them (concept/link label group) into the blanks to make up the map wholly. It was revealed that the results of the concept group and the concept/link label group were better than the link label group. These results were discussed in terms of applicable knowledge acquisition.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2012-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|