小学校国語科における「読む能力」育成のための目標分析案の構想 : 文学的な文章の場合
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 60 号
77-86 頁
2011-12-22 発行
アクセス数 : 920 件
ダウンロード数 : 1774 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/32120
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_60_77.pdf
859 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
小学校国語科における「読む能力」育成のための目標分析案の構想 : 文学的な文章の場合
|
タイトル ( eng ) |
A Presentation of Target Analysis Framework on Developing Reading Proficiency in Elementary School : A Case of Literary Text
|
作成者 |
鎌田 首治朗
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 60 |
開始ページ | 77 |
終了ページ | 86 |
抄録 |
The aim of this paper is to present a target analysis of elementary school students' Japanese reading proficiency. To achieve this it is first important to clarify the current situation regarding this issue before any improvements can be proposed. The research will address this issue and present results through data visualization. The results aim to provide information to assist development of improving Japanese reading proficiency at elementary school. Finally, clarification of the ability to formulate a consistent interpretation of reading proficiency is also analyzed.
|
著者キーワード |
reading proficiency analysis
target analysis
elementary school Japanese reading ability
consistent interpretation of ability
problem solving ability
読む能力の分析
目標分析の手法
小学校国語科読むこと授業づくり
一貫した解釈を構成する能力
謎を読み解く能力
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2011-12-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|