PISA型読解力を育成する大学教育カリキュラムの開発研究 : 教養ゼミ科目を事例として

アクセス数 : 1263
ダウンロード数 : 491

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
PISA型読解力を育成する大学教育カリキュラムの開発研究 : 教養ゼミ科目を事例として
タイトル ( eng )
A Study on the Curriculum Development to Develop PISA Reading Literacy in University Education : On the case of "Introductory Seminar for First-Year Students"
作成者
宛 彪
河村 哲太
庄本 恵子
福井 駿
福田 洋平
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
60
開始ページ 31
終了ページ 39
抄録
The purpose of this paper is to develop of the curriculum and lesson for developing reading literacy skill. In order to achieve this purpose, this paper focuses on PISA reading literacy model.

In this study, (1) We build PISA reading literacy model. (2) We elaborate the curriculum plan for developing PISA reading literacy. (3) We practiced a part of the plan in "Introductory Seminar for First-Year Students". (4) We improve the plan based on the assessment of practice.
著者キーワード
Newspaper in Education
reading literacy
curriculum development
NIE
読解力
カリキュラム開発
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2011-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725