小学校における指導と一体化した評価問題の開発 : 国語科・社会科を事例として

学校教育実践学研究 17 巻 101-108 頁 2011-03-20 発行
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ファイル情報(添付)
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タイトル ( jpn )
小学校における指導と一体化した評価問題の開発 : 国語科・社会科を事例として
タイトル ( eng )
A Study on the Development of Evaluation Test for the Making Use of Teacher's Guidance in Elementary School : on the Case of Japanese Language and Social Studies
作成者
日高 悠子
大久保 智加
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
17
開始ページ 101
終了ページ 108
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The aim of this paper is to report on the lesson plan and evaluation test for the making use of teacher's guidance to built the abilities of thinking, judgment and expression in the elementary Japanese language and social studies developed by graduate students. The basic idea for development of evaluation test is the following three.

1) It is important that the evaluation test is unified the teacher's guidance in the unit lesson plan.

2) In the lesson, teacher need to prepare the scene for thinking, judgment and expression by children.

3) On the development of evaluation test, it is important to unify the following four evaluation criteriions. That is "interest, will and attitude", "thinking, judgment and expression", "skill" and "knowledge and understanding".
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2011-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493