教示場面における姿勢刺激に含まれる意味次元構造の検討

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ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
教示場面における姿勢刺激に含まれる意味次元構造の検討
タイトル ( eng )
An Examination of the Dimensional Structure of Posture Stimulations in Instructional Situation
作成者
沼 昂佑
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
59
開始ページ 79
終了ページ 87
抄録
The purpose of this study is to examine the dimensional structure which forms impression of the teacher's posture in real instructional situation transmitted to participants. We clarified how three factors, sex factor of postures, sex factor of participants and kinds of posture stimulations effect decoding the dimensional structure. Participants (N=80) were required to the experiment using posture stimulations in instructional situation. The findings were as following. Dimensional structure of posture stimulations in instructional situation consists of three aspects, "status", "tension", and "affection". In addition, we examined effects of the three factors to decoding posture stimulation. We clarified how the combinations of three factors effect decoding each dimensional structure.
著者キーワード
posture stimulation
impression formation
dimensional structure
sex difference
姿勢刺激
印象形成
意味次元構造
性差
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2010-12-24
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554