教示場面における姿勢刺激図の作成と姿勢刺激図に含まれる意味次元構造の検討

学習開発学研究 2 号 71-77 頁 2009-03-31 発行
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タイトル ( jpn )
教示場面における姿勢刺激図の作成と姿勢刺激図に含まれる意味次元構造の検討
タイトル ( eng )
Construction of postural stimulation figures in instructional situation and An Examination of the dimensional structure of postural stimulation figures
作成者
沖林 洋平
石井 眞治
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
2
開始ページ 71
終了ページ 77
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
The purpose of this paper is to construct the postural stimulation figures in instructional situation, and determine the dimensional structure of the semantic space in which postural stimulation figures are showed; that is, to explore the nature, number and independence of the dimensions involved. And we investigated sex differences. Main findings were as followed. 1. We constructed five postural stimulation .figures in instructional situation. 2. A principal factor analysis yielded evidence for three independent dimensions. Each of these factors was nominated as "status", "stiffen", and "affection". 3. Sex differences were not seen in the whole postural stimulation figures in instructional situation. 4. Sex differences were seen in the particular postural stimulation figures except for "affection"
著者キーワード
Postural stimulation figures
dimensional structure
sex difference
姿勢刺激図
意味次元構造
性差
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2009-03-31
権利情報
Copyright (c) 2009 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X