ブルーナーの幼児教育論における一考察 : 心理学との関わりを中心に
学習開発学研究 3 号
53-59 頁
2010-03-31 発行
アクセス数 : 856 件
ダウンロード数 : 2103 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/30252
ファイル情報(添付) |
JEducSci_3_53.pdf
408 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
ブルーナーの幼児教育論における一考察 : 心理学との関わりを中心に
|
タイトル ( eng ) |
A study on bruner's early childhood education : Focusing on relations with psychology
|
作成者 |
今井 康晴
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 3 |
開始ページ | 53 |
終了ページ | 59 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
The purpose of this study is to clarify relations in Bruner's early childhood education theory with psychology. Than ever, the study for Bruner's theory was about cognitive psychology, a curriculum, an educational methods and Piaget, Dewey, Vygotsky. The research on Bruner's early childhood education theory was a research of the infant's language acquisition, a research on infant's development, and there was little systematic research in Japan. These Bruner's researches were based, I examined what kind of relation a psychology study of Bruner had in early childhood education theory.
|
著者キーワード |
Bruner
early childhood education
psychology
ブルーナー
幼児教育
心理学
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2010-03-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2010 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|