クラス会議が問題解決能力に及ぼす効果 : HKISでの実践を例として
学校教育実践学研究 16 巻
37-44 頁
2010-03-20 発行
アクセス数 : 1436 件
ダウンロード数 : 387 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/29463
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_16_37.pdf
486 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
クラス会議が問題解決能力に及ぼす効果 : HKISでの実践を例として
|
タイトル ( eng ) |
How Does Classroom Meeting Effect on Children's Problem Solving Skill. Focusing on Hong Kong International School.
|
作成者 |
山崎 茜
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 16 |
開始ページ | 37 |
終了ページ | 44 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The article explores some of the effects on classroom meeting by quality analysis. The authors adopted need-hierarchy theory to analyze dialogs in classroom meeting. As a result, the frequency of teacher's utterance decreased, and the frequency of children's utterance increased. Then, the quality of children's utterance changed from lower need-hierarchy to upper need-hierarchy.
|
著者キーワード |
classroom-meeting
problem solving skill
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2010-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|