特別支援教育に関する幼稚園教諭の意識について : 広島県内におけるアンケート結果から

アクセス数 : 1235
ダウンロード数 : 340

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
タイトル ( eng )
特別支援教育に関する幼稚園教諭の意識について : 広島県内におけるアンケート結果から
タイトル ( jpn )
A analysis of kindergarten teachers' recognition on special support education in Hiroshima
作成者
松井 剛太
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
54
開始ページ 379
終了ページ 384
抄録
The purpose of this study was to investigate how kindergarten teacher's recognition on children with special needs and on special support education. 204 teachers who work in Hiroshima answered questionnaire. A lot of teachers thought that 4 types' children who are difficult to "understand teacher's instruction", "concentrate his attention", "use languages in communication", and "meet his mind of situation" are given educational care individually. Then teacher are afraid of sending to elementary school. The teacher have an idea to know and practice about special support education, but they feel obstacles to practice are short of budget and workers.
著者キーワード
kindergarten teachers' recogniton
special support education
Hiroshima
questionnaire survey
幼稚園教諭
特別支援教育
広島県
アンケート調査
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2006-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039