手段-目的連鎖理論に基づく広告効果の分析

広島大学教育学部紀要. 第一部 38 号 199-206 頁 1990-02-26 発行
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ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
手段-目的連鎖理論に基づく広告効果の分析
タイトル ( eng )
An analysis of advertising effect based on the means-end chain theory
作成者
大坪 靖直
収録物名
広島大学教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 1
38
開始ページ 199
終了ページ 206
抄録
This study was designed to examine the validity of advertising assessment based on the NECCAS (Means-End Conceptualization of Components for Advertising Strategy) model. Three TV commercials of shampoo were assessed on the basis of the value-structual map that shows the means-end chain. And the relationship between these advertising assessments and these impression on commercials and goods was discussed.

The result showed that this assessment based on the MECCAS model was useful to describe the feature of advertising, but didn't explain the effect of advertising sufficiently.
著者キーワード
advertising
MECCAS
means-end chain theory
NDC分類
心理学 [ 140 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部
発行日 1990-02-26
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0440-8705
[NCID] AN00213359