日本語版アイデンティティ・スタイル尺度の妥当性の検討
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 54 号
275-280 頁
2006-03-28 発行
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BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_54_275.pdf
370 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
日本語版アイデンティティ・スタイル尺度の妥当性の検討
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タイトル ( eng ) |
A study of confirming the validity of the Japanese version of the Identity Style Inventory
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作成者 |
新見 直子
加藤 佳子
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
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号 | 54 |
開始ページ | 275 |
終了ページ | 280 |
抄録 |
This study was designed to confirm the validity of the Japanese version of the Identity Style Inventory. The three Identity Style scores (informational, normative, and diffuse/avoidant) were compared among the four groups of Identity Status (Identity Achiever, Moratorium, Foreclosure, and Identity Diffuse) based on the college students' data. Results revealed that the Identity Achiever and the Moratorium groups showed higher informational style score than the other two groups, and that the Identity Diffuse group showed the highest diffuse/avoidant style score of four groups. These results suggested that the Japanese version of the Identity Style Inventory was valid.
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著者キーワード |
identity style
identity status
validity
アイデンティティ・スタイル
アイデンティティ・ステイタス
妥当性
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NDC分類 |
心理学 [ 140 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
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発行日 | 2006-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
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