積極的にコミュニケーションを図ることを支援する教材開発 : Yes/No疑問文に対する応答文に見られるコミュニケーション持続方略
広島外国語教育研究 4 号
97-106 頁
2001-03-31 発行
アクセス数 : 1360 件
ダウンロード数 : 196 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27222
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu_4_97.pdf
551 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
積極的にコミュニケーションを図ることを支援する教材開発 : Yes/No疑問文に対する応答文に見られるコミュニケーション持続方略
|
タイトル ( eng ) |
Designing Teaching Materials to Facilitate Active Communication : Analysis of Discourse Expansion Strategies in Answers to Yes/No Questions in Senior High School English Textbooks in Japan
|
作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 4 |
開始ページ | 97 |
終了ページ | 106 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
The present article analyzes six senior high school English Oral Communication A textbooks in Japan to examine the availability of models to facilitate active communication. In Communicative Language Teaching, much has been said about the importance of fostering willingness to communicate; however, there has been relatively little discussion about how to put the learner's communicative intention into actual performance and also how to maintain the discourse by expressing ideas. It seems to have been taken for granted that learners can come up with ideas to express themselves once they have obtained basic structural competence. The question I would like to consider here is whether teaching materials offer sufficient models of discourse expansion strategies. Focusing on the answers to Yes/No questions, this paper classifies the kinds of statements or additional information likely to empower learners' discourse expansion strategies.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2001-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|