再考「3H美術教育のススメ」
学校教育実践学研究 8 巻
115-124 頁
2002-03-20 発行
アクセス数 : 803 件
ダウンロード数 : 190 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27032
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_8_115.pdf
699 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
再考「3H美術教育のススメ」
|
タイトル ( eng ) |
A Reconsideration of 3-H Art Education
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 8 |
開始ページ | 115 |
終了ページ | 124 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The idea of 3-H art education by the author is neither a product guided by deep philosophical thoughts nor one generated by lofty pedagogical theories. In fact, it is all based on so called empirical findings while I taught at elementary schools for 14 years and also on empirical rules found in the process of reviewing outstanding classroom practices while I served at Hiroshima Prefectural Board of Education. In spite of that, why is this supported so widely? This reconsideration aims to confirm afresh and further consolidate the meaning of this conceptual model.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2002-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|