地形と地質の対応関係 : 時間・空間概念の育成をめざした理科教材の研究
学校教育実践学研究 7 巻
99-104 頁
2001-03-20 発行
アクセス数 : 1105 件
ダウンロード数 : 1344 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 11 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27029
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_7_99.pdf
496 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
地形と地質の対応関係 : 時間・空間概念の育成をめざした理科教材の研究
|
タイトル ( eng ) |
Relationship between Topography and Geology : A Study on Teaching Material for Developing the Concept of Time and Space in Science Education
|
作成者 |
鹿江 宏明
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 7 |
開始ページ | 99 |
終了ページ | 104 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
In science education, it is important for students to understand the concept of time and space. The purpose of this paper is to discuss the teaching material developing the concept of time and space at a junior high school. The material is mainly composed of topographic and geologic maps for understanding the relationship between topography and geology through the sedimentary process comprising partly material cycling on the earth.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2001-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|