教育評価研究の動向と課題に関する一考察

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ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
教育評価研究の動向と課題に関する一考察
タイトル ( eng )
A Study of Tendencies and Issues of Researches about Educational Assessment
作成者
平田 知美
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
57
開始ページ 83
終了ページ 90
抄録
Recently, researchers who study 'dynamic assessment' refer to not only 'static testing' but also 'performance assessment' and 'portfolio assessment', to contrast with dynamic assessment. In this paper, I clarified the tendencies around educational assessment. In United States of America, although standardized tests are spread under NCLB Act, there are tendencies that instructional functions of educational assessment are emphasized and informative feedbacks are considered. And 'authentic assessment' that based on constructivism, are prevailed under the condition. In terms of dynamic assessment, focusing on portfolio conference, I analyzed the interaction while assessment occurred.
著者キーワード
dynamic assessment
educational assessment
NCLB Act
constructivism
portfolio conference
ダイナミック・アセスメント
教育評価
NCLB法
構成主義
ポートフォリオ検討会
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2008-12-26
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039