ことばの学びとしてのクィア : 国語教育におけるクィア・スタディーズの可能性

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ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
ことばの学びとしてのクィア : 国語教育におけるクィア・スタディーズの可能性
タイトル ( eng )
Queer as Learning of Literature : Possibility of Queer Studies in Japanese language education
作成者
永田 麻詠
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
57
開始ページ 115
終了ページ 122
抄録
As for this paper, after pointing out the matter of the self view in Japanese language education, you invoke the knowledge of Queer Studies in order to get over that matter, you designate that effectiveness of the Queer concept in Japanese language education is shown as purpose. There was a present condition that as for former Japanese language education, being constant firmly, theory and the practice which have single self view are many, insufficient as learning. This matter was gotten over, with plural Japanese language education in order to transfigure, Queer Studies was surveyed in fluxional self view, clue in order to re-construct Japanese language education was obtained.
著者キーワード
Queer Studies
self
Japanese language education
クィア・スタディーズ
自己
国語教育
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2008-12-26
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554