児童日本語研究学の構築に向けて(2) : 児童日本語シラバス開発
広島大学教育学部紀要. 第二部 43 号
233-246 頁
1995-03-10 発行
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ファイル情報(添付) |
BullFacEduHU2-CRD_43_233.pdf
554 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
児童日本語研究学の構築に向けて(2) : 児童日本語シラバス開発
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タイトル ( eng ) |
In Pursuit of Japanese Language Pedagogics at Elementary School Level (2) : Development of the Japanese Language Syllabus for Foreign Children
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作成者 |
縫部 義憲
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収録物名 |
広島大学教育学部紀要. 第二部
Bulletin of the Faculty of Education, Hiroshima University. Part 2
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号 | 43 |
開始ページ | 233 |
終了ページ | 246 |
抄録 |
The present article aims to propose the BICS (Basic Interpersonal Communicative Skills) Japanese Syllabus for foreign children.
This syllabus includes 620 basic words (except particles, auxiliary verbs and other function words) needed to survive at elementary schools, not words connected with content-area language study. It will help them acquire interpersonal skills. The composition of the syllabus is based on Hallidays seven linguistic functions of children's performance and Maslow's basic needs theory of human motivation. I integrated them into the affective syllabus which has five categories: 1. physical comfort, 2. safety, 3. interaction, 4. acceptance, 5. development of capabilities. The BICS syllabus comprises all the categories except the fifth one. |
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育学部
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発行日 | 1995-03-10 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0440-8713
[NCID] AN0021336X
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