学習者の認知スタイルと文法CAI教材中のフィードバックの関係について
広島大学留学生教育 7 号
29-43 頁
2003-03-31 発行
アクセス数 : 974 件
ダウンロード数 : 266 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/23113
ファイル情報(添付) |
J-Int-Edu-HiroshimaUniv_7_29.pdf
702 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
学習者の認知スタイルと文法CAI教材中のフィードバックの関係について
|
タイトル ( eng ) |
Cognitive Styles and Feedback in Computer-Assisted Instruction
|
作成者 |
池田 伸子
|
収録物名 |
広島大学留学生教育
Journal of International education, International Student Center, Hiroshima University
|
号 | 7 |
開始ページ | 29 |
終了ページ | 43 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1342-8934
[NCID] AA11286840
|
抄録 |
Feedback during student practice is considered a fundamental component of well-designed computer-assisted instruction (CAI). This research focuses on the appropriate applications of feedback in a CAI lesson which teachers knowledge bases and concepts. The student's learning style/characteristics are a factor in the process. The research follows a 3 × 2 design which includes a pretest, CAI-instruction, posttest, and questionnaire. The factors of the design are feedback (KOR, KOR+sound and line hints, KOR+Explanation) and learner characteristics (field dependent, field independent). The learners, beginner students of Japanese language were assigned to treatment groups via stratified random sampling. Stratification was based on pretest scores of Japanese Grammar Knowledge and leaner characteristics. The result of this research shows that KOR+Explanation type feedback is effective for both field-dependent and field-independent learners.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学留学生センター
|
発行日 | 2003-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1342-8934
[NCID] AA11286840
|