高等学校における英語多読指導プログラムの成果と課題

アクセス数 : 1252
ダウンロード数 : 903

今月のアクセス数 : 10
今月のダウンロード数 : 14
ファイル情報(添付)
AA11618725_56_165.pdf 1.07 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
高等学校における英語多読指導プログラムの成果と課題
タイトル ( eng )
The Results and Subsidiary Issues of Extensive Reading in English at a Senior High School
作成者
大下 晴美
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
56
開始ページ 165
終了ページ 172
抄録
This study examined how the number of words senior high school students read in the one year extensive reading program would affect their self-assessed reading speed and the results of the reading comprehension test at a trial examination. The participants were 36 senior high school students in the eleventh grade. It yielded the following three results: first, this extensive reading program helped the students increase their reading speed regardless of their reading comprehension levels. Second, the more they read, the stronger tendency they showed toward reading faster. Third, the ability to read faster seemed to have a strong formative influence on their reading comprehension level. Thus, the study suggests that in order to read without much difficulty, students need to gain the reading speed by reading more through extensive reading programs.
著者キーワード
senior high school students
extensive reading
reading speed
高校生
多読
リーディングスピード
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2007-12-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725