HVMTにおける熟慮型-衝動型の探索方略の違いについての予備的検討
幼年教育研究年報 29 巻
31-39 頁
2007-06-07 発行
アクセス数 : 1183 件
ダウンロード数 : 123 件
今月のアクセス数 : 12 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/19906
ファイル情報(添付) |
AREH_29_31.pdf
612 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
HVMTにおける熟慮型-衝動型の探索方略の違いについての予備的検討
|
タイトル ( eng ) |
The pre-examination of individual differences in the exploring strategy of HVMT
|
作成者 |
神垣 彬子
山崎 晃
|
収録物名 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
巻 | 29 |
開始ページ | 31 |
終了ページ | 39 |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
抄録 |
The authors examined the individual differences in the exploring strategy of HVMT (Haptic Visual Matching Task). HVMT is the test to measure the cognitive style of Reflection-Impulsivity. This task required to match information from two modalities (haptic and visual). In order to examine reliability and validity of the HVMT, the authors devised the revival task of HVMT. Latency, error, the number of time to touch a side and corner and whole of the shape, and the total number of time to touch of each task were high and significantly correlated to each other. And the exploratory procedure to administered HVMT was different by Reflection-Impulsivity. Furthermore, the authors classified the strategy to explore the geometric shapes in 4. These were different by Reflection-Impulsivity, too.
|
著者キーワード |
cognitive style
Reflection-Impulsivity
HVMT
haptic
strategy
cross-modality
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
|
発行日 | 2007-06-07 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|