占領下の日本における家庭科教育の成立と展開 (XIII) : IFELの概要と受講者の評価を中心に

アクセス数 : 1029
ダウンロード数 : 132

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
KJ00004389485.pdf 1.07 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
占領下の日本における家庭科教育の成立と展開 (XIII) : IFELの概要と受講者の評価を中心に
タイトル ( eng )
The Establishment and Development of Homemaking Education in Japan under the Occupation (XIII) : IFEL Programs and Evaluation of Participants
作成者
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
50
開始ページ 341
終了ページ 350
抄録
The purpose of this report is to give an outline of home economics educator's IFEL held in Tokyo and to make clear the evaluation of participants at the 5th and 6th session. After examining GHQ / SCAP,CIE Records,the main points are as follows: 1. Special workshop was established for homemaking educators in upper secondary schools at the 3rd session of IFEL. It was based on the thought of I.Nelson in the CIE Education Section. 2. Maude Wiliamson contributed to the planning and execution of the 5th and 6th session on home economics educators at Nihon Women's College in 1950-51. 3. Home economics educators who participated in the 5th 6th and 7th session gave them very high evaluation . They made own growth by participationg in the IFEL.
著者キーワード
IFEL
homemaking education
under the occupation
evaluation of participants
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2002-02-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725