教員養成における情報科学技術教育の枠組み : 「情報」教員養成のための教科課程の構想
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 50 号
47-54 頁
2002-02-28 発行
アクセス数 : 1053 件
ダウンロード数 : 118 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18155
ファイル情報(添付) |
KJ00004389449.pdf
775 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教員養成における情報科学技術教育の枠組み : 「情報」教員養成のための教科課程の構想
|
タイトル ( eng ) |
A Framework on Information Science and Technolgoy Education in Training Systems for Teachers : A Conception of Curriculums for Training Teachers who Teach Information Technology
|
作成者 |
菊地 章
上田 邦夫
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 50 |
開始ページ | 47 |
終了ページ | 54 |
抄録 |
Contents and carriculums for the information sciense and technology education(ISTE) in training systems for teachers in undergraduate schools must be changed corresponding to a rapid progress of information technologies and information environments. This paper deals with a framework on the ISTE in training teachers. In order to clarify contents in the ISTE, viewpoints from some surfaces related to the ISTE are discussed, and a proposal of the carriulum in the ISTE is shown.
|
著者キーワード |
情報科学技術教育
学校教育
教員養成
情報科
Information Science and Technology Educaiton
School Education
Training of Teachers
Subject of Information
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2002-02-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618725
|