生活科における「学校」に関する一考察 : 「学校」に関する内容の変遷と「気付き」の問題
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 52 号
135-143 頁
2004-03-28 発行
アクセス数 : 1222 件
ダウンロード数 : 175 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/18124
ファイル情報(添付) |
KJ00004389279.pdf
781 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
生活科における「学校」に関する一考察 : 「学校」に関する内容の変遷と「気付き」の問題
|
タイトル ( eng ) |
A Study on "School" as Contents of Life Environment Studies : The Issue of Awareness and Transition of "School" as the Contents
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 52 |
開始ページ | 135 |
終了ページ | 143 |
抄録 |
The purpose of the present study is to show the issue of awareness in Life Environment Studies through the transition of Course of Studies, textbooks and the objectives, of the units on "School". Two educational implications are drawn from the investigations of the transition. The results are as follows; 1) It is important to anticipate and describe children's awareness concretely for teachers before lessons. 2) Teachers should make a discussion as one of activities in Life Environment Studies for sharing of awareness after studies and activities through actual experiences.
|
著者キーワード |
生活科
気付き
学習指導要領
教科書
学校
Life Environment Studies
awareness
course of study
textbook
school
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2004-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|