中学校数学科における少人数指導とTT指導との学習効果の比較(II) : 中学校2年生連立方程式の指導を通して
中学教育 : 研究紀要 Volume 36
Page 51-62
published_at 2004-03-31
アクセス数 : 1354 件
ダウンロード数 : 983 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/00017820
File |
KJ00004292775.pdf
1.23 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
中学校数学科における少人数指導とTT指導との学習効果の比較(II) : 中学校2年生連立方程式の指導を通して
|
Title ( eng ) |
A Comparison of the Effectiveness of Teaching Mathematics in a Smaller Class to doing so in a Regular Class II : Through the Teaching of Simultaneous Equations to Eighth Graders
|
Creator |
Kambara Kazuyuki
|
Source Title |
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
|
Volume | 36 |
Start Page | 51 |
End Page | 62 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
|
Abstract |
The purpose of this study is to compare the effectiveness of teaching mathematics in a smaller class with one teacher to that of a regular class with two teachers. The results did not seem to show significant differences in achievement tests. The smaller class with one teacher, however, showed higher motivation than the regular class did.
|
Keywords |
a smaller class
achievement test
motivation
|
Descriptions |
(課題番号15907038)平成15年度科学研究補助金(奨励研究)
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
|
Date of Issued | 2004-03-31 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623
|