20世紀中国師範教育改革の回顧と展望

アクセス数 : 805
ダウンロード数 : 142

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00000700000.pdf 922 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
20世紀中国師範教育改革の回顧と展望
タイトル ( eng )
Retrospect and Prospect in the Reforms of Chinese Teacher Education
作成者
王 建平
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
51
開始ページ 19
終了ページ 26
抄録
The most important issues in Chinese teacher education in 1990s are how it responds to basic education reforms and how we internationalize and organize new system of teacher education. Chinese government made several decisions on the process of the reforms in teacher education in order to improve the quality of the basic education and teacher education. The government also made a clear rule of the organizational and financial measures. The concrete policies are as follows; integration of in-service and pre-service training; contributions of teacher education to basic education curriculum reform; and the advancement of professionalization of teachers.
著者キーワード
師範教育
教師教育
中国
教育改革
教員養成
normal education
teacher education
China
educational reform
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
発行日 2003-03-28
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039