第2言語の聴解に関する研究の展望
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 51 号
367-374 頁
2003-03-28 発行
アクセス数 : 1042 件
ダウンロード数 : 540 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 11 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/16211
ファイル情報(添付) |
KJ00000703113.pdf
699 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
第2言語の聴解に関する研究の展望
|
タイトル ( eng ) |
A review of the studies on listening comprehension in the second language
|
作成者 |
福田 倫子
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 51 |
開始ページ | 367 |
終了ページ | 374 |
抄録 |
Few studies have been done on the listening comprehension processing, especially in second language. However, recent studies show that listening comprehension is considered as an active and cognitive process. This paper overviews studies on listening comprehension in the second language by presenting some models of listening comprehension processing. Then, listening comprehension was studied from cognitive psychology and educational point of view. Finally, the direction of future researches on listening comprehension in the second language was considered.
|
著者キーワード |
第2言語
聴解
記憶
ストラテジー
second language
listening comprehension
memory
strategy
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
国立情報学研究所
|
発行日 | 2003-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|