Putting High-Quality TOEIC and TOEFL Practice Questions Online
広島外国語教育研究 8 号
45-63 頁
2005-03-31 発行
アクセス数 : 1372 件
ダウンロード数 : 259 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/15396
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu8_45.pdf
824 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Putting High-Quality TOEIC and TOEFL Practice Questions Online
|
作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 8 |
開始ページ | 45 |
終了ページ | 63 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
本稿では,筆者が同僚の岩崎克己氏および前田啓朗氏とともに作成中の新しい包括的なインターネットサイトについて解説する。科学研究費補助金の支援を受けて作られるこのサイトの特徴は誰でもどこからでもWWW経由でアクセスできる数千の実際的なTOEICやTOEFLの問題を提供する点である。このサイトを通じ,学習者は,今日の英語教育の分野でもっとも重要な2つの試験の準備を無料で行うことができる。このサイトの独自性は日本人の学生の英語能力の長所と短所を考慮する点である。本稿の前半ではTOEICやTOEFLテストについて触れるとともに,このインターネットサイトがどのように作られるかについて説明する。後半では日本人学生の英語能力を評価するために,彼らに対して行われた一連の模擬試験について説明する。この模擬試験により,次のことが明らかになった。1)英語能力に関しては,ほとんどの大学生がto initial, to grin from ear to ear, price dropped, in the long run 等の表現をうまく使いこなせない,2)リスニングにおいては,話し手が間接的な形で「No」と言っている際に,学生はそれを理解するのに苦労する,3)リーディングの分野では,言い換えの問題が難しい。この模擬試験の結果は近い将来における質の高いTOEICやTOEFLの問題の作成に利用される。
This paper explains about a new and comprehensive Internet site which the author and colleagues Katsumi Iwasaki and Keiroh Maeda are constructing. The site, supported by the Japanese Ministry of Education, will feature thousands of realistic TOEIC and TOEFL exercises that anyone can access from the Web. For no fee, students will be able to prepare for two of the most important tests in the world of English language education today. The site will be unique because it will take into account Japanese students' English language strengths and weaknesses. The first half of this paper explains about the tests, and about how the Internet site will be constructed. The second half of the paper explains about a series of practice tests which were given to Japanese university students in an attempt to assess their English language abilities. With respect to student abilities, for example, it was found that most of the university students in this study do not have good control of the following vocabulary expressions: to initial, to grin from ear to ear, price dropped, and in the long run. In listening, students have a hard time understanding when a speaker says "no" in an indirect way. In reading, it was found that restatements can be tricky. The results of the tests will be used to make high-quality TOEIC and TOEFL questions in the near future.
|
NDC分類 |
英語 [ 830 ]
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2005-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|