State of the Art : The Effectiveness of CALL
広島外国語教育研究 3 号
145-147 頁
2000-03-31 発行
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170 KB
種類 :
全文
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タイトル ( eng ) |
State of the Art : The Effectiveness of CALL
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作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
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号 | 3 |
開始ページ | 145 |
終了ページ | 147 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
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抄録 |
この短いレポートはCALL(Computer Assisted Language Learning)の有用性に関するものである。一般に,この領域での研究はまだ不足しているが,動機づけ・リーディング・リスニングの三つの分野に関しては,最近色々な研究結果や実践報告が出されている。ここでは,それらについて検討し,報告する。
A lot of money is spent on Computer Assisted Language Learning (CALL). But is it an effective use of money? Do multitudes of hardware and software really help students improve their foreign language abilities? The answers to these questions seem to be "yes," yet very little research has actually tried to measure the benefits of various CALL activities. The main reason for the lack of findings is that research design and controls are very complicated. Researchers need to account for learner backgrounds and goals, teacher abilities and expectations, and measurement techniques, to name just a few variables. There has also been a lack of research simply because the field of CALL is so new. In any case, let us briefly look at recent CALL research and activities with respect to three areas of foreign language acquisition: motivation, writing, and listening.
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NDC分類 |
言語 [ 800 ]
教育 [ 370 ]
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言語 |
英語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
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発行日 | 2000-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
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