Milk Marketing Channels in Bangladesh :A Case Study of Three Villages from Three Districts 【Article】

国際協力研究誌 8 巻 2 号 87-101 頁 2002-03 発行
アクセス数 : 1507
ダウンロード数 : 312

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
JIDC_08_02_06_Ashoke.pdf 753 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Milk Marketing Channels in Bangladesh :A Case Study of Three Villages from Three Districts 【Article】
作成者
Ghosh Ashoke Kumar
収録物名
国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation
8
2
開始ページ 87
終了ページ 101
抄録
This study has been undertaken to understand a general features of milk marketing in Bangladesh andexplore some of the issues on milk production among dairy households and their conditions under vari-ous milk marketing channels. This study highlights share of milk marketed in urban and rural region,quality of milk and price variations under different stages of marketing and selling spots. This studyalso identifies problem faced by farmers in milk marketing and their probable solutions.
NDC分類
経済 [ 330 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学国際協力研究科
発行日 2002-03
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-0903
[NCID] AN10482914