日本人の対外国観と国際理解 : 国際理解教育の理念の歴史的検討を中心に 【研究ノート】
国際協力研究誌 6 巻 1 号
286-306 頁
2000-03 発行
アクセス数 : 1120 件
ダウンロード数 : 463 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/14326
ファイル情報(添付) |
JIDC_06_01_19_sasaki.pdf
1.94 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
日本人の対外国観と国際理解 : 国際理解教育の理念の歴史的検討を中心に 【研究ノート】
|
タイトル ( eng ) |
International understanding of Japanese and their views towards foreign countries : With special reference to historical research on philosophy of education for international understanding in Japan
|
タイトル 読み |
ニホンジン ノ タイガイコクカン ト コクサイ リカイ : コクサイ リカイ キョウイク ノ リネン ノ レキシテキ ケントウ オ チュウシン ニ
|
作成者 |
佐々木 文
|
収録物名 |
国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation
|
巻 | 6 |
号 | 1 |
開始ページ | 286 |
終了ページ | 306 |
抄録 |
The purpose of this paper is to analyze the concept of International Understanding (Kokusai Rikai) in Educationfor International Understanding in Japan, and to identify its meanings and new approaches toward curriculum andlesson plan development.For this purpose, the author focused on the following two points.First, the author identified the meanings of “International" from the point of view of the international society, itsthe countries it consists of, and the relationship between the individual and its their country. Second, the author hasanalyzed the importance of Education for International Understanding and the nature of related issues through theexamination of the policies of UNESCO and Japanese Ministry of Education, Science and Culture and the historicaldevelopment of Education for International Understanding.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学国際協力研究科
|
発行日 | 2000-03 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-0903
[NCID] AN10482914
|