Toggle navigation
広島大学 学術情報リポジトリ
English
6 号
( 2024-03-31 )
5 号
( 2023-03-31 )
4 号
( 2022-03-31 )
3 号
( 2021-03-31 )
2 号
( 2020-03-31 )
1 号
( 2019-03-31 )
広島大学森戸国際高等教育学院紀要
前誌:『
広島大学国際センター紀要
』
ISSN
:
2435-0842
発行元
:
広島大学森戸国際高等教育学院
6 号
( 2024-03-31 )
現代日本語の「かのように」について
On the Modern Japanese ‘kanoyooni’
深見 兼孝
PP. 1 - 7
Student Participant Satisfaction during INU (International Network of University) at Hiroshima University: Promoting Global Citizenship and Peace through Summer Student Seminar
TAKITA Fuyuko
PP. 8 - 20
アカデミック・ライティングとムーブ分析 : 日本語研究論文作成指導に焦点を当てて
Academic Writing and Move Analysis: Focusing on Teaching How to Write Research Articles in Japanese
永井 敦
柳本 大地
PP. 21 - 36
効果的なトピック・センテンスを書くための基本ルール
Basic Rules for Writing Strong Topic Sentences
永井 敦
PP. 37 - 50
5 号
( 2023-03-31 )
活動を遂行する発話/活動と並行する発話
Utterances built in or in parallel with an activity
名塩 征史
PP. 1 - 14
「ムーブ」にもとづく日本語論文作成指導の効果に関するエビデンス
Further Evidence for the Effectiveness of Teaching the Move-Based Writing of Japanese Academic Article Introductions
永井 敦
柳本 大地
PP. 15 - 26
広島大学STARTプログラム台湾の運営と展開について : 台湾の信仰、宗教文化から学ぶこと
嘉陽 礼文
楊 明璋
荒見 泰史
PP. 27 - 55
4 号
( 2022-03-31 )
大学初修中国語におけるオンライン教育の試み : covid-19下の2020年度広島大学インテンシブ中国語連動クラスを中心に
荒見 泰史
PP. 1 - 21
JUNG-ADLER-COVEY型ビジネスリーダーシップモデルから学ぶ留学奨学金応募者向けワークショップデザイン
Workshop design for essay writing and interview preparation of study-abroad scholarship application, learning from business-type leadership competencies of JUNG-ADLER-COVEY models
鈴木 雅久
PP. 22 - 36
Constructing Cultural Identity: Intercultural Adaptation and Transformation Demonstrated by Integrated Global Studies (IGS) Students at Hiroshima University
TAKITA Fuyuko
SIDDIQI Hedayatullah
PP. 37 - 54
Interaction for Synchronization: Multimodal Analysis of the Process of Instructing and Learning Shamisen Skills
Nashio Seiji
PP. 55 - 67
3 号
( 2021-03-31 )
日本文学作品のクオリアを記述する試み : 質的変数を数量化する
A Trial on Documenting Qualia of Japanese Literatures: Measurement Based on Qualitative Variable
平澤 洋一
PP. 1 - 13
語りに伴うジェスチャーが会話の場にもたらす影響についての一考察 : 語りによる出来事の再現と図像的ジェスチャー
An Examination of Narrative Gestures in Conversation: A Multimodal Re-Enactment Including Iconic Gestures
名塩 征史
PP. 14 - 27
2 号
( 2020-03-31 )
東京外国語大学におけるスーパーグローバル大学創生支援事業 : 「留学200%」の現状と課題
岡田 昭人
PP. 1 - 14
BEVIの背景理論(II) : EIモデルにおける「欲求」と「自己」
永井 敦
PP. 15 - 24
シャドーイングに対する初級日本語学習者の自己評価 : ポートフォリオの記述から
深見 兼孝
PP. 25 - 29
1 号
( 2019-03-31 )
韓国語における듯이, 듯 : 半世紀の違い(?)
深見 兼孝
PP. 1 - 5
BEVIとIDIの比較 : その基本的特徴と妥当性に関するエビデンス
永井 敦
PP. 7 - 14
日本短期研修を通じた学習者の日本文化に対する先入観の変化に関する研究
Prejudic points to Japanese Culture of Learners through Short-Term Training in Japan Research on Change special cation
安 秉杰
金 愛東
PP. 15 - 26
岡山大学留学生相談室が関与した主要相談指導事例にみる留学生問題の特徴
岡 益巳
PP. 27 - 41
総目次