Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 20
Date of Issue:2017-03-01
current number
ISSN : 1347-0892
Publisher : Institute for Foreign Language Research and Education, Hiroshima University
日本語話者の英語コミュニケーションにおける日本語使用と会話スタイルの考察
PP. 17 - 36
英語を学ぶ日本人学生は音素 /l/ の発音を簡単に取得できるか?
PP. 37 - 48
PP. 49 - 64
携帯端末を用いた語学教育発展の経緯と今後の展望
PP. 65 - 78
英語学習者モデルとしてのScrabble®競技者 : 日本の大学における定期・長期競技者の自立した学習習慣に関する考察
PP. 79 - 93
国際バカロレア教育と大学での教室内談話における相互作用と優位性 : 異文化間の視点から
Takita Fuyuko Rentoule Damian
PP. 95 - 114
『ロード・ジム』における言語行為,社会的現実,協調の原理
PP. 115 - 134
英語ライティングにおけるテーマ別リスニング教材の有効性 : 学習者の情意面に焦点を当てて
PP. 135 - 146
外国語教育における言語間仲介能力の概念の検討
PP. 147 - 155
「スーパー・グローバル大学創生支援事業」下における学部構成員の学術英語に対する自己効力感の調査 : ラッシュ(Rasch, G.)の方法論を用いた学部構成員のための段階的な課題設定
PP. 157 - 168
Peer Correction in the Target Language : A Challenge Worth Taking?
PP. 169 - 183
PP. 201 - 213
PP. 215 - 230
On the Statistical Treatment of Online Learning Log Data
PP. 231 - 243
Lexical Competition in Visual Word Recognition : Review of Previous Studies and its Applicability to L2 Vocabulary Acquisition Research
PP. 245 - 259
Second Language Complaint Realization and Its Future Directions
Fukazawa Seiji Umeki Riko
PP. 261 - 272
The Relationship between Habitual Reading Behavior and Affective Domains : Out-of-School Reading Amount and Reading Attitude
PP. 273 - 284
Analysis of a German Vocabulary Survey Test : 100 Basic Verbs Taught in Beginners Classes at Hiroshima University
PP. 285 - 306
PP. 307 - 319