学習開発学研究
1 号
2007-09-01 発行
最新号
ISSN : 1883-8200
発行元 : 広島大学大学院人間社会科学
研究科学習開発学領域
石井 眞治
PP. 1 - 2
How did the "Active Child" come into Educational Theory?
エルカース ユルゲン
PP. 3 - 18
Some Issues in Philosophy for Children
ファン・デル・レーウ カレル
PP. 19 - 27
Psychological Factors that enhance Sustainable Motivation for Lifelong Learning
森 敏昭 三島 知剛 古本 由衣
PP. 63 - 71
Analyses of Curriculum Developments in "Kansas Comprehensive School Counseling Program (1997)"
PP. 73 - 82
A Scale of Emotional Suppression based on Experiences of Masking and Falsifying Emotions
PP. 83 - 88
Developmental Alteration of Human Relations Awareness in Children's Moral Judgments : Via Analysis of Worksheets in Morality Lessons
鈴木 由美子 江玉 陸美 栃木 エリカ 中尾 香子 松田 芳明 宮里 智恵 森川 敦子
PP. 89 - 97
Problems of the Peace Education Practice deduced from Recollecting the University Students
PP. 99 - 109
The Review for the Variation of the Concept and the Methods of "Collaborative Learning"
沖林 洋平
PP. 111 - 114
A Study on Bruner's Concept with regard to the Structure Theory : A Focus on New Social Studies
今井 康晴
PP. 115 - 120
School Reform in Switzerland <Forum>
エルカース ユルゲン
PP. 133 - 142
Philosophy for Children : Introductory Remarks <Forum>
ファン・デル・レーウ カレル
PP. 143 - 149