基礎・基本を育てる数学科授業の考え方と実践(2) : 指導と評価の一体化を目指して

中学教育 : 研究紀要 35 巻 37-48 頁 2003-03-31 発行
アクセス数 : 1203
ダウンロード数 : 175

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
KJ00000698102.pdf 900 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
基礎・基本を育てる数学科授業の考え方と実践(2) : 指導と評価の一体化を目指して
タイトル ( eng )
A Mathematical Approch to Enhance the Fundamentals (2) : To curry out a guidance which is connected with evaluation
作成者
神原 一之
天野 秀樹
収録物名
中学教育 : 研究紀要
JOURNAL OF JUNIOR HIGH SCHOOL EDUCATION
35
開始ページ 37
終了ページ 48
収録物識別子
[PISSN] 1344-1531
[EISSN] 2436-6641
[NCID] AN00307623
抄録
The purpose of this study is to examine whether it is valid to curry out a guidance which is connected with evaluation. In order to achive the purpose,we made a guidable plan which is connected with evaluation,appreciated the aspects which students learnt,attached importance to look back a series of lesson. From now on,we will examine the validity of this study succesively.
著者キーワード
evaluation
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育学部附属東雲中学校
国立情報学研究所
発行日 2003-03-31
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-1531
[NCID] AN00307623