学習システム研究
1 号
2015-03-31 発行
最新号
PRINT ISSN:  2189-9479
ONLINE ISSN:  2189-9487
発行元 :  学習システム促進研究
 センター(RIDLS)
全体
学習システム促進研究センター (RIDLS)
PP. -
創刊にあたって
論文
Incorrect Answer in Pretest and Memory Fixation
田中 紗枝子 宮谷 真人
PP. 4 - 15
Graduate Teaching Assistant Work as a Learning System and its Significance : The Lessons of Chris Park’s Article for Pedagogy Researchers and Teacher Educators
渡邉 巧 大坂 遊 草原 和博
PP. 16 - 29
How Do Social Studies Pre-Service Teachers’ Learn Lesson Planning Skills? : Factors that Heighten Abilities Following University Enrollment and Support Measures
大坂 遊 渡邉 巧 金 鍾成 草原 和博
PP. 30 - 46
The Process of Learning Japanese Kanji (Chinese character) Words in Chinese-Native Learners of the Japanese Language : Effects of Orthographical and Phonological Similarities between the Chinese and the Japanese Languages
PP. 48 - 58
学習システム促進研究センターキックオフ講演会まとめ