このエントリーをはてなブックマークに追加
ID 46755
本文ファイル
著者
Nakamura, Kazuyo 大学院教育学研究科 広大研究者総覧
キーワード
art education
international democracy
Dewey
peace education
NDC
教育
抄録(英)
This study attempts to reframe art education for international democracy by examining Dewey’s thoughts on international education, developed after his encounter with Eastern culture. First, Dewey’s intercultural experiences during his stay in Japan in 1919 are investigated in the context of education, culture, and art. Second, the new line of thought on international education that emerged from his visit to Japan is discussed. Third, his view of the educative nature of intercultural experience articulated in Art as Experience is reviewed in relation to his thoughts on international democracy. Finally, a new dimension of art education contributive to the building of peace is discussed from a Deweyan perspective.
内容記述
This paper was prepared in part for the Centennial Colloquium on Dewey Then and Now at the Laboratory Schools at the University of Chicago in 2019 in commemoration of the 100th anniversary of Dewey’s visit to the East.
掲載誌名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
67号
開始ページ
73
終了ページ
81
出版年月日
2018-12-21
出版者
広島大学大学院教育学研究科
ISSN
1346-5546
NCID
言語
英語
NII資源タイプ
紀要論文
広大資料タイプ
学内刊行物(紀要等)
DCMIタイプ
text
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
publisher
部局名
教育学研究科
他の一覧



過去1年のアクセス数 : ?
過去1年の本文閲覧数 : ?


今月のアクセス数 : ?
今月の本文閲覧数 : ?