三角ロジックモデルに基づく論理組立演習の拡張と実験的評価 : 情報不備化,無意味綴り化,非常識命題化

JSiSE Research Report 35 巻 6 号 113-120 頁 2021-03 発行
アクセス数 : 51
ダウンロード数 : 36

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
JSISEKenkyuHoukoku_35-6_113.pdf 1.89 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
三角ロジックモデルに基づく論理組立演習の拡張と実験的評価 : 情報不備化,無意味綴り化,非常識命題化
タイトル ( eng )
Deficiency Information Tasks in Triangle Logic Exercise: Lack, Meaningless and Unacceptable Information Tasks
作成者
中野 謙
姫宮 恵
沖永 友広
収録物名
JSiSE Research Report
35
6
開始ページ 113
終了ページ 120
抄録
We have already developed an interactive exercise system of triangle logic re-composition and have also confirmed that the exercise is useful for logic learning through experimental uses. In the tasks in the exercise all necessary information are provided. In this paper, as an extension of the exercise, we designed three kinds of deficiency information tasks: the first is lack information task, the second is meaningless information and the third is unacceptable information task. Through experiment, we examined the difficulties of the tasks comparing with the original task.
著者キーワード
論理的思考力
三角ロジックモデル
情報過不足問題
無意味命題
非常識命題
言語
日本語
資源タイプ 学術雑誌論文
出版者
教育システム情報学会
発行日 2021-03
権利情報
Copyright © 2021 教育システム情報学会
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス