幼児の早期教育に関する一考察 : 幼児教育におけるブルーナー理論の位置を中心に

アクセス数 : 1991
ダウンロード数 : 8040

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 7
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
幼児の早期教育に関する一考察 : 幼児教育におけるブルーナー理論の位置を中心に
タイトル ( eng )
A Study on the Early Education of the Infant : Focus on the position of Bruner's theory in early childhood education
作成者
今井 康晴
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
58
開始ページ 33
終了ページ 38
抄録
The purpose of this paper is to clarify the Bruner's early childhood education. This paper examined an education theory of Bruner in the change of early education as the clue. In section 1, it clarified about the history of Japanese early education. In section 2, it not only clarified about the hypothesis of Bruner which affected early childhood education, but it clarified about the error with Bruner by hypothetical understanding. A hypothesis of Bruner is "We begin with the hypothesis that subject can be taught effectively in some intellectually honest form to any child at any stage of development." In section 3, it clarified it about an intellectual early childhood education and a relation of Bruner. In section 4, I examined positioning of Bruner's theory in early childhood education.
著者キーワード
Bruner
early education
Bruner's hypothesis
early childhood education
ブルーナー
早期教育
ブルーナーの仮説
幼児教育
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2009-12-25
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554